Nu är det (snart) jul igen...tro det eller ej

Dagen har varit fylld med några bra saker, en mycket tråkig sak och en mycket skattframkallande händelse. Var ska jag börja?

Det bra är att jag äntligen fått tummen ur och ringa och boka en klipptid (det är ca ett halvår sedan, verkligen på tiden med andra ord) och det fanns en imorgon klockan 9.00, snacka om flyt. Det ska bli skönt att få bort lite utav manen. 

Det tråkiga är att min /!"#¤%&/()=)(%¤# telefon har spruckit i displayen igen! Senast var det för att den inte tålde värmen på Korfu (ca tre månader sedan) och nu måste det bero på kylan. Det är än så länge inte lika farligt den här gången är bara en liten spricka men så började det sist också. Det värsta är att jag betalade nästan 1200 kr sist för det och vill inte göra det igen! Det klassas nämligen som en tappskada....synd bara att jag inte har tappat den, varken då eller nu. Ett tips - köp inte en telefon som inte klarar temperaturskillnader!!!

Det skrattframkallande då... min granne har genomfört sin årliga adventspyntning vilket innebär att hela hans fönster är fyllt med stora tomtar, ljusslingor som blinkar, julstjärnor och en lysande släde med tillhörande och lika lysande renar och en tomte som sitter och vinkar. När man går förbi kan man inte hålla sig för skratt det ser helt galet roligt ut.

Jag och B gick igår ändå och pratade om att vi inte sett så många adventsljustaker och -stjärnor. Det är ju oftast en hel del som brukar vara ganska tidiga med det. Idag har det däremot kommit upp en och annan i fönstrerna på Arrheniusgatan uppmärksammade jag på vägen hem och då inte minst på bottenvåningen på 10B ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0