I thank you for the sun, the one that shines on everyone...

Två tentalördagar ligger bakom mig nu. En ligger dock fortfarande framför mig. Det är bara att ladda om, byta ämne och hålla blicken högt.

Helgen har varit fantastisk. Inga måsten. Inga krav. Bara sköna dagar i goda vänners sällskap. 

 Det har bjudits på en hel del härliga skratt. Ni vet sådant skratt som känns som en ström av såpbubblor tar sig igenom kroppen, det börjar bubbla någonstans i magtrakten och bubblar uppåt genom kroppen. Till sist fylls munnen av bubblorna och man kan inte kämpa emot, man måste bara släppa ut dem. Så plötsligt tror man att de är slut och då tittar man på någon annan som också drabbats av skrattanfall eller tänker på det som utlöste skrattet så känner man det igen. Ett härligt sätt att tappa kontrollen på!

Helgen avslutades med biobesök och I skugga av värmen. SE DEN! En fantastisk film som borde vara obligatorsik för alla att se. De har skapat en sådan otrolig verklighetskänsla som jag sällan får av filmer och allra helst svenska filmer. Det kändes som om vi ständigt stod två meter bakom kvinnan och iakttog hur hennes liv utspelades. När jag sen kom hem låg jag ganska länge vaken. Jag kunde bara inte släppa filmen. Det jag främst tänkte på var att ingen 6-åring (eller barn överhuvudtaget) ska behöva höra att de är jobbig och i vägen. Ingen 6-åring ska behöva hoppas på att någon i framtiden ska tycka om dem. Det ska vara en självklarhet!

Nu är det lunch och sedan skadeståndsrätt som står på Att-göra-listan. Så jag antar att det bara är att tag i de uppgifterna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0