I know it's a wonderful world but I can't feel it right now

Vilken härlig helg. Har verkligen tagit det superlugnt, tränat, bakat bröd, solat, tänkt, promenerat och lite till. Riktigt så skönt som det såg ut idag var det dock inte, hade en mördande motvind tidigare, men sol det är huvudsaken och snart blir det precis så skönt som det ser ut.
Övertygad

Att musik som man vid speciella tillfällen lyssnat mycket på kan väcka så mycket känslor, tankar och minnen. För tillfället lyssnar jag på Kents Blåjeans och den måste jag ha lyssnat mycket på under våra veckor på Mallorca för det är nästan som om jag är där nu. Går på strandpromenaden. Jag vet vad jag tänkte och vad jag kände, hur det luktade och hur det såg ut. Tror knappt att jag har lyssnat på den efter det. Det är nästan lite läskigt! Så längesedan det känns men vad är det? Fem år sedan?

  I fredags flyttade jag från mitt gamla skrivbord, rakt över korridoren. Från och med imorgon har jag nya arbetsuppgifter, mycket att lära så det kan bli intressant. Kommer jag sakna mina gamla arbetsuppgifter? Nej inte direkt! Kommer dock inte bli av med dem helt och hållet... 

Maj. Varenda helg i hela månaden är uppbokad. På ett sätt är det så himla roligt för det är saker som jag verkligen har längtat efter och sett fram emot. Samtidigt brukar jag undvika att planera för mycket. Det finns en stor risk att man inte tar tillvara på den inplanerade tiden och plötsligt så ligger allt bakom en. Jag är ganska duktig på att göra så. MEN jag längtar mer så strunt samma =D

In a bit...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0