Alla dessa val!

Idag har i alla fall disciplinen visat sig lite. Dagen har ägnats åt att läsa, läsa och vara på föreläsning.

Så här några veckor in på hösten börjar jag känna mig tillfreds med mitt val av kurs och allt känns bra, men då ska man helt plötsligt välja vad man ska läsa till våren. Sista dagen är 15 oktober. Då börjar all beslutsångest om på nytt! Saken blir ju inte bättre av att vi har valbara kurser i programmet och det finns (nästan) inte några kurser att välja på våren. Jag antar att de förväntar sig att vi ska vara utomlands under valbarhets tiden. Jag tror att jag har bestämt mig och blir det så betyder det att jag bara kommer läsa en kurs på halvfart den första delen av terminen (=soft, inte så mycket att göra) medan jag kommer att läsa en och en halv kurs den andra delen (=inte så soft längre, ganska mycket att göra). Vi får väl se det är ett tag tills jag måste bestämma mig...

För den som vill veta blev det en kväll igår med en Ronny & Ragge låt ca 20 gånger och en dansbandsdänga á la Torleifs 5-10 gånger (räknat innan jag somnade, efter det kan de ju ha spelat dem hur många gånger som helst) från mina grannars håll. De har verkligen satt dimension på det där med att lyssna sönder låtar, de lyssnar på en eller två under en kväll och sen byter de.

Nu ska jag snart träffa Bebban på biblioteket och försöka bringa lite ordning i alla organisationsteorier.

Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0