Jag måste bara berätta

Jag har alltid tyckt att jag har haft en ganska blandad musiksmak. Att jag inte har varit fast i någon specifik genre utan lyssnar på den musik jag tycker är bra. Fuck me, i fredags insåg jag hur fel jag har haft. Jag var på ett träningspass och den kvinnan som har gjort passet hade fått in så många olika musikstilar som det bara går under 70 minuter. Det var allt från svensk trubadur, singer/songwriter och country till såväl amerikansk som svensk hiphop via BWO (vet inte riktigt hur jag ska kategorisera deras musik), punk/rock (med den underbart poetiska refrängen "Every hour take a shower", är det inte vackert?), tysk hårdrock (japp du läste rätt, texten var på tyska och jag kunde bara inte hålla tillbaka skrattet det var det löjligaste jag har hört!) och en Oh-Lord-hallelujah-a-capella-låt. Ja det var klart lite till som exempelvis någon panflöjtslåt, men en salig blandning är en bra sammanfattning av musikutbudet på det passet. Hon måste ju klart inte lyssna på all musik men i och med att hon ska hålla passet minst en gång per vecka så måste det ju vara musik som hon tycker är någotsånär bra.

Det som främst fick mig att inse att jag inte har någon blandad musiksmak var att trots att hon hade fått in så många olika typer av musik var det inte en enda låt som jag kunde relatera till eller säga att jag tyckte var ens uthärdlig att lyssna på. Det om något måste ju motbevisa allt vad jag har trott tidigare.

Det hjälpte inte heller att vi bara var 15 personer på passet. Jag tror att man läser mina ansiktsuttyck ganska tydligt och under hela passet är jag rädd att hela jag utstrålade "Vad sjutton ÄR det här?!" Inte mitt framtida favoritpass med andra ord!

På tal om något annat så var jag med om en läskig sak igår. Ett av mina blockljus var påväg att övertändas! Jag var inte i rummet just då utan jag borstade tänderna men av någon anledning går jag ut från toaletten och ser att lågan upptar halva ljuset. Jag fick släckt det utan problem men läskigt var det. I och försig är jag lite mer rädd än normalt för eld men ändå. Det är i sådan situationer som det inte är så roligt att bo själv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0