Varför är det man borde göra och det man gör inte samma sak?

Det jag borde göra är att skriva på inlämningsuppgiften som ska vara inlämnad på måndag (är det imorgon?). Är det, det jag gör? No, icke. Men jag har öppnat ett dokument och skrivit en rubrik, alltid något. Det jag gör är att sitta och titta på en ny mobil och ett nytt abonnemang. Jag har tröttnat på att min nuvarande operatör vill ha så mycket betalt för allting!

Vad har mer hänt i veckan? En hel del faktiskt. Den började med tiotimmarspass på biblioteket med en framväxande, hysterisk tentaångest. Jag trodde på allvar att det skulle bli min första omtenta. Tentan gjordes i torsdags och fyra timmar och 12 fullskrivna A4-sidor senare kunde jag konstatera att det vore mycket konstigt om den skulle vara underkänd. Jag vågar ju klart inte säga och hoppas på för mycket innan jag håller den rättade versionen av tentan i min hand men troligtvis var det min sista tenta. För att förtydliga skriver jag det igen, min sista tenta NÅGONSIN! Det är mycket som känns vemodigt såhär i slutet, men att inte göra tentor är inte en av de sakerna.

En kär familjemedlem har opererats i veckan, mina tankar är hos henne. Det kommer nog bli några jobbiga rehabiliteringsmånader men hon är av ett segt virke och när de där jobbiga månaderna är förbi kommer det att ha blivit så mycket bättre. Det är jag övertygad om.

Ett E har lämnat Sverige för att prova lyckan en femtimmars flygresa bort. Det tråkiga är att vi inte kan komma hem till henne och fira hennes födelsedag som vi hade planerat. Det roliga är att hon har fått ett jobb och att vi kan komma och hälsa på henne. Jag har redan börjat titta på flygtider. Att se solen en vecka i slutet av januari, kan det bli mer underbart! Självklart ska det också bli roligt att träffa självaste E och se den platsen som hon nu har fått som hem.

Sen har det hänt lite andra saker men jag blir uttråkad bara av att tänka på dem så de hoppar vi över.

Resten av dagen ska ägnas åt träning och sedan ett sent biobesök med två underbara tjejer. Inte tid för att skriva några inlämningsuppgifter här inte.

In a bit

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0