Take it or leave it

Tidigare idag satt jag i mitt kök och läste om bostadsbeskattning (det finns inget roligare man kan göra en solig onsdagsförmiddag, tro mig). I och med att vägen som går utanför mitt fönster längre ner är en återvändsgränd brukar det normalt inte köra så mycket bilar här. Medan jag satt där och läste tyckte jag dock att jag hörde ovanligt mycket motorljud. När jag tittar ut är det bilar i ett enda virrvarr och en orangeklädd man som försöker ordna alla i någon form av kö, det tutas, gasas och backas - fascinerande. Jag tänkte att det måste vara någon form av vägarbete eller liknande som gör att de måste leda om trafiken. Jag fortsatte att läsa och bestämde mig sedan för att ta en promenad i vårsolen (jag trodde det skulle vara jätteskönt och att den hårda vinden från igår hade avtagit, men så fel man kan ha). I alla fall, längs hela Arrheniusgatan är det bilkö, runt hela vägverket och ner längs hela parallellgatan står bilar i kö. Det är uppskattningsvis 200 bilar som köar, vad gör alla människor är det ingen som jobbar? När jag kommer ut från Arrheniusgatan ser jag vad som orsakar kön, Shell och 7Eleven har något jippo. Folk står alltså i kö för att tanka. TANKA! (eller kanske köpa billiga mackor på 7Eleven, inte vet jag) Lunacy, vad kan de ha tjänat? 50 kr?! Och det de tjänade gjorde de garanterat av med när de stod på tomgång i kön...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0