Where did it all go wrong?

Kommer från F&S. Har varit och tränat. Alla ni som inte tycker att musiken spelar någon större roll för ett pass, ledsen men jag förstår mig inte på er!

Har den senaste timmen genomlidit ett urval av remixade R n' B versioner av låtar från exempelvis Dirty Dancing varvat med Lill-Babs och 90-talets up-tempoklassiker... Mina öron blöder fortfarande.

Jag har dock hört den troligtvis mest briljanta textraden i världshistorian (känn ironin) "Shake that booty God has given to you"  Sen var nästa rad någonting med booty och Christ... Det är att skriva musik på hög nivå.

Så var syretoppen gjord och nervarvning, stretch och avslappning väntade. Det börjar ok med en cover av en Elton John-låt (varför cover?!), det kan jag köpa och sen kommer avslappningen, som ledaren pratar sig igenom. "Dina skinkor, känn efter om du vilar mer på den ena skinkan än den andra..." "Dina axlar, beräkna avståndet mellan dina axlar och dina örsnibbar..." "Din käke, slappna av i din käke som om du skulle säga ett tyst va till dig själv..." Allt med ett röstläge som jag antar är ett måste i alla hypnotiserares CV:n, sådär överdrivet lugnt och välartikulerat. Det blev ingen avslappning för min del, jag var tvungen att spänna hela kroppen och bita mig i kinderna för att inte högt frusta av skratt.

Duschen och, för mina öron, "riktig" musik väntar...

Kommentarer
Postat av: Eva

Jag lider verkligen med dig. Det är INTE okej att spela dålig musik på träningspass. Vet jag att en instruktör har bra musik är det typ hela anledningen till att jag går dit. LillBabs och Dirty Dancing, nä tacka vet jag Glasvegas, Justin, Depeche Mode m.fl. i längdspåret! (1,1 mil blev det idag, testade ett helt nytt spårområde :))

2009-03-10 @ 21:54:12
URL: http://evaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0