Tekniska saker + jag = missmatch

Igår, tror jag det var, satt jag och en vän och pratade om...hmm ja jag vet inte riktigt vad vi pratade om men i alla fall så säger jag att när jag köper någon teknisk sak som exempelvis mobiltelefon eller dator så förväntar jag mig att det är något som ska krångla. Jag insåg att av oss två var det bara jag som hade tappat tron på tekniken för hon såg lite förvånad ut när jag sa det. I efterhand tänkte jag att jag kanske var lite väl negativ, jag har visserligen inte haft en mobiltelefon som har fungerat som den ska sedan, ja jag vet inte när, min Nokia 3310 kanske? Min förra dator var inte heller riktigt som den skulle. Det är ju bara jag som har haft (väldigt mycket) otur helt enkelt inget som är generellt. 

Idag får jag ett mail. Där står att just den bärbara Acer-modellen jag har är utsatt för överhettningsrisk och ska omgående skickas in för service! Det här händer ju bara inte! Varför gör jag så fruktansvärt dåliga val när jag köper något??? 

Jag har en längre tid trott att det inte har varit meningen att jag ska ha en mobiltelefon. Nu är det också uppenbart att det inte heller är meningen att jag ska ha någon dator! Hur mycket otur ska man ha innan man ska börja fundera på om det verkligen kan vara otur? 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Imorgon glömmer vi allt vad teknik innebär å dricker tills vi inte längre uppfattar något med tillhörande batteri ;) puss puss!

2009-11-06 @ 21:23:18
URL: http://cday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0