En söndagskväll i augusti på Nybyvägen



Jag fick för mig att sätta igång med brödbak. En limpa och en rågsiktskaka är just nu under jäsning.



Katten har hittat ett nytt favoritställe att sova på

Och den tredje är ute och gör Gud vet vad ;)

Jag har haft en riktigt skön helg och bara gjort vad jag har känt för (och lite som har varit nödvändigt ont). Den började i fredags med födelsedagsfiranden (ja det var faktiskt två stycken) och har sedan rullat på med målning, storhandling, matlagning, sömn, socker, brödbak, långt telefonsamtal med vän på andra sidan landet som jag snart hoppas få träffa igen och en del annat.
Ingen träning, ingen alkohol och ingen fest - precis vad jag behövde.


Var på intervju förra veckan får förhoppningsvis reda på i slutet av den här veckan hur min närmsta framtid kommer att se ut, spännande.

Imorgon måste jag göra något jag inte gärna gör - ringa läkaren. Jag hoppas dock att det röda, svullna och kliande märket som har bosatt sig på mitt smalben försvinner under natten. Tyvärr är det nog inte så troligt...

Bröd var det ja...


Kommentarer
Postat av: bebban

Låter som en skööön helg! Hoppas nya veckan fått en bra start! Ringde du läkare eller har det blivit bättre??? Lät inte så skoj det där ju! Kram!

2010-08-16 @ 18:23:42
Postat av: Evelina

Nej du inte har det blivit bättre, så jag ringde läkaren och ska äta penicillin i 10 dagar. Efter jag hade hämtat ut det upplyste min kära mor mig om att de misstänkte att jag kunde vara allergisk mot penicillin när jag var liten. Det här kan bli mycket spännande...

2010-08-16 @ 18:30:29
Postat av: Carro

Vad är det för intervju du varit på babe? =) Hur gick de me pencillinet? Jag ska strax hämta ut kåvepenin för öroninflammation och halsfluss, suck! :P Puss!

2010-08-17 @ 13:00:24
Postat av: Evelina

Åh vilken skit du har åkt på! Jag äter det "bara" för ett fästingbett, eller vad vi tror är ett fästingbett. Jag har tagit det två gånger och so far so good. Synd att du är så långt bort annars hade vi kunnat knapra kåvepenin tillsammans. Krya på dig, vi hörs snart puss

2010-08-17 @ 16:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0