Estockholmo was a blast!

Vilken helg, intensiv är det ordet som bäst beskriver den.

Åkte tidigt från jobbet, hem och slänga in alla saker i Isas black pearl sen började vi mata mil, som Isa skulle ha sagt. Mat i Nyköping, hemlagad pyttipanna (my ass det var den inte alls). Sen var det min tur att köra. Jag hade ett krav och det var att jag inte tänkte köra i Stockholm. Out of nowhere blev plötsligt två filer fyra och få bilar många. Lite lätt panik ett tag när det enda Isa gjorde var att läsa konstiga skyltar som jag inte alls hade någon användning för istället för att titta på GPS:n, men till Solna utan större problem kom vi och oj vad stolt jag var! =)

En snabb uppfräschning och sen var det förfest i Sundbyberg (jag vägrar använda det fula smeknamnet på stadsdelen). En ville gå till ett ställe i närheten, en fick sin vilja igenom. En annan på jobbet idag hade ett ord att säga om stället: Köttmarknad. Ganska bra beskrivning. Vi dansade och dansade och jag hade ett litet slagsmål med en konstig typ. Jag skulle på efterfest och dricka rosé men det var ingen annan av oss som var sugen på att följa med. Som tur var insåg jag i tid att jag aldrig hade hittat tillbaka om jag hade åkt själv, risken att jag hade gjort en Carro hade varit ganska stor! Regn, upp-och-ner-på-vändningar (inte en gång utan TVÅ!), övertalning, taxi - sen var vi åter i Solna.

Lördagen spenderade jag och Isa på stan. Vi var på långklänningsjakt och jag gick in för det så mycket att jag glömde titta på något annat. Så mycket till shopping blev det inte. Kom inte hem med någon långklänning heller för jag hittade bara fel på dem (måste bli bättre på att se möjligheter istället för fel i alla sammanhang!). Bobbycar, Max-hungriga, kul glass (humorn var verkligen på topp), Sergels torg och tittade på folk samt sjungande Jesusälskare.

På kvällen käkade vi på O'Learys och drack vin på Debaser.

Söndagen var det hemfärd igen, besök på världens största IKEA hann vi också med (som vi gick igenom på en timme, det är imponerande!)

Jag tycker att jag inte gör något annat än att sover igen - det ska jag göra nu med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0